Blogia
dern

Javier Calvo, els mags negres i els zombies amb olor a crema pel sol


El que diu en Javier Calvo, autor de Corona de Flores i altres magnífiques fanatasies victorianes en aquest article és aplicable a Barcelona i a la ciutat de Reus, també.

"Esta operación de museificación de la ciudad extendió la idea de museo a todo el centro histórico, como una enfermedad  metastática, quitándole la vida e inutilizándolo para los fines verdaderos de una ciudad. El culto. El trabajo. El foro. Las tabernae, tiendas-tabernas-almacenes-casas comunitarias donde vivía la mayor parte de la población"

Javier ens relata amb lucidesa el procès pel qual ens prenen la ciutat i ens la retornen convertida en quelcom aliè, llest per a èsser consumit i ens usurpen el dret a viure-la.

"La tematización, el otro gran sortilegio maligno, ha generado la Barcelona Modernista, otro gran monstruo que funciona mediante la destrucción u ocultación de la mayor parte de la historia de los últimos siglos en beneficio del vomitivo
legado señorial noucentista y burgués."

Per fi, una crida a la lluita subterrània, a la subversió, a l’activisme.

No deixeu de visitar la seva pàgina on trobareu fantàstics articles i informació sobre els seus llibres.

"Al tiempo congelado de la hiperrealidad turística le opondremos el tiempo secreto del ritual sagrado. Al tiempo posmoderno de la “Tradición más Modernidad” del PSC le opondremos el tiempo infi nito de lo desaparecido para siempre. De la piedra arrancada."

PS. Escoltant la música inquietant de la portada de la seva web recordo les paraules que Pablo Neruda dedica al record de Santa Maria del Mar, visitada abans la destrucció de la Guerra. Imagino l’altar sembrat dels ex-vots dels pescadors, en forma de barquetes, llaguts i coques i em sorprèn la veu del poeta, " Cuerpo de mujer, blancas colinas, muslos blancos, te pareces al mundo en tu actitud de entrega" i la seva veu sembla sortida del fons del temps, com una advertència del que estem perdent.

0 comentarios